Sabtu, 11 Julai 2009

DRAMA BERANTAI - SUTUN KEMBALI LAGI



INI pulak montage untuk SUTUN KEMBALI LAGI.

INT - RUMAH AKU - RUANG TAMU - AKU,HOUSEMATE - NIGHT


Baru masuk kedalam rumah, balik dari pasar malam sebenaqnya. Kemudian duduk mencari Lap Top. Lap top pun di "on" kan. mulalah aktiviti menaip aku.

INSERT - SKRIN LAP TOP

Drama bersiri kedua yang aku tulis ialah SUTUN KEMBALI LAGI, untuk tayangan TV9. Penerbit pun sama RadiusOne sdn bhd. Sebanyak 26 episode untuk tayangan bulan puasa tahun 2008.

menulis skrip untuk drama bersiri ni pun aku menulis dengan penuh tekanan, mana taknya penulis asal Sutun 1 dan sutun 2 adalah penerbit SUTUN KEMBALI LAGI. Pasti orang akan buat perbandingan, Ezad banyak ajaq aku cara nak maintain karektor dalam SUTUN..nasib baik tak lari banyak sangat.

Tiba-tiba suara sumbang berkumandang, sayup-sayup dari dapur.

HOUSEMATE

Nok! nak masak apa Sutun ni?
Masak kicap ke sambal..?

AKU

Ish!, jangan lah cakap kuat-kuat..
malu mak nyah...
hang tak tengok Sutun ke?..adik suka apa?

V.O AKU

Kacau je laa..

Aku pun menoleh dan sambung menaip.

INSERT SKRIN LAP TOP LAGI

Lepas aku buat skrip Sutun ni, aku terus sambung Telemovie SUTUN RAYA LAH PULAK, tapi tak bergitu memuaskan hati penerbit aku. Panas jugak telinga aku kena kritik. tapi nasib baik aku ni jenis yang tak makan saman, apa orang nak kata aku buat bodo jee..

Ezad gelar aku mat Skema dan telinga besi, sebab sampai sekarang aku masih bertahan dengan RadiusOne Sdn Bhd.. Aku tak kisah sangat jika di kritik, asalkan itu semua membina dan buat melemahkan semangat aku nak menulis lagi.

Dalam RadiusOne sdn bhd, semua gelar aku sebagai "JAI" entah macam mana nama tu boleh wujud pun aku tak tau, yang aku tau, nama "JAI" adalah keluar dari mulut Ezad pada mulanya, sebab dia silap panggil aku..sepatutnya "IJan", he..heee..



Poster Sutun Kembali lagi, team Isma yang buatkan. Cantik, aku suka.


Adik adalah watak utama, pelakon dia nama Ku Mohd Yusri.

Wan Shamila pun berlakon.



Megat pun ada sebagai Sabri. Isma sebagai Fitri.

Lain lain pelakon.

mak ungku - sebagai mak kepada bell Ngasri.



Atas tu watak baru adik-adik yang nakal..


Mak dan ayah adik.

CUT TO

1 ulasan:

  1. salam. kat mana ya boleh tengok sutun? teringin nak tengok balik.

    BalasPadam

Blog Widget by LinkWithin