Ahad, 7 Februari 2010

TELEMOVIE - ANAK-ANAK LORONG



INT - RUMAH AKU - RUANG TAMU - SIANG

Dah lama tak update blog ni...bz sikit, alhamdulilah ada Job baru..

Sementara Otak tengah blank ni, teringat pulak Telemovie tulisan terbaru dari aku, tulis je lah dalam blog, tambahan pulak editor baru je upload promo di Youtube.. adalah isu nak di tulis..KAN?...he..he..

Telemovie ini dijangkakan akan ditayangkan hujung bulan Feb atau awal bulan March, aku pun tak pasti lagi bila TX nya.. Tele ANAK-ANAK LORONG ini adalah karya tulisan aku yang 4 diarahkan oleh MP ROSLIN..




Anak-Anak Lorong mengisahkan..


AMIRA(12) dan AZIM(10) adalah dua adik beradik yang dilahirkan dan dibesarkan diLorong Haji Taib. Mereka berdua yang merupakan anak luar nikah dan tiada sijil kelahiran terpaksa hidup berdikari kerana ibu kandungnya sendiri tidak mahu mengaku mereka sebagai anak.

Amira lebih bernasib baik kerana dia sihat dari sebarang penyakit merbahaya sedangkan adiknya Azim pembawa HIV positif yang bakal menjerumus kepada Aids tanpa mereka sedari.

Pelbagai cabaran hidup mereka berdua tempuhi seperti kelaparan,penghinaan serta dipergunakan oleh manusia yang tidak berperi kemanusiaan dalam menggerah tenaga kanak-kanak bawahan umur sebagai pengemis.

Amira dan Amir berjaya melarikan diri dari kekejaman dan didera, mula menjadi kanak-kanak liar dan sukar didekati oleh mereka yang ingin membantu. Sehinggalah mereka bertemu dengan cikgu Mariah seorang insan berhati mulia yang mengambil mereka berdua sebagai anak angkat. Cikgu Mariah sebenarnya adalah anak kelahiran Lorong Haji Taib yang telah bernasib baik kerana mendapat bimbingan dan pendidikan dari kebajikan masyarakat sehingga dia berjaya.

Antara babak lakonan hebat Lisdawati

Babak lakoman Fauzi nawawi dan Zack Taipan...

Wan Maimunah pun ada...

Halimah Jongang Pun ada..eh! silap..Sheera Iskandar pun ada..


DATANG DI ASTRO PRIMA....Sabar Menanti

4 ulasan:

  1. Harap citter ni dapat masuk panggung lerr...

    BalasPadam
  2. Lisdawati byk tunjuk ketiak dlw citer ni

    BalasPadam
  3. Ketiak yg best tu

    BalasPadam
  4. tu la pasal kesian penonton lelaki terangsang syahwat bile tgok lisdawati

    BalasPadam

Blog Widget by LinkWithin