Khamis, 11 Februari 2010

KEPUTUSAN PITCHING RTM

INT - RUMAH AKU - RUANG TAMU - AKU - SIANG

Baru lepas mandi tak tahu nak buat apa walaupun masih berbelas episode lagi skrip aku yang tak siap, tiba-tiba, semasa aku nak duduk melepak ala-ala anak dara sunting yang malu-malu bagai nak dipinang Dato..

SFX - jeng!.Jeng!..kedebum!! kedebam!!

AKU
Woi diam laa,,....Sibuk je.
.

Itu lah padah music score yang tak kena tempat...

AKU
[mengeluh] potong stim betul..

SFX - Aaaaaaaaaaa...

Oklah serius-serius,,

aku pun dah naik lupa tentang Pitching dengan RTM. Tahun lepas March 2009 aku hantar 20 proposal semua tak sangkut. Aku adjust sikit hantar pada TV3 dan Astro Lulus, alhamdulilah lah..


Kali kedua aku mencuba nasib Pitching kali kedua bulan 11, 2009, aku hantar 5 je..tak harap sangat sebab masa aku pitching hari tu, aku tengok panel macam menguap dan mengantuk je pada aku yang membebel apa entah sampai aku sendiri pun tak tahu apa yang aku cakap..he..he..bila keluar dewan sah-sah lah tak lepas..

Tapi alangkah terkejut beruknya aku.. macam aku dapat result SPM 16 A..bila Producer United Kadila(Asa 2020) call aku mengatakan satu proposal aku sangkut tajuknya "USTAZAH DARI UK"..terpilih oleh panel RTM buat julung-julung kalinya nama aku sangkut di RTM .

Melompat bagai orang gila.


V.O JIRAN AKU
Woiiii..runtuh apatment ni karang...bawa-bawa lah mengucap sayang oiii..


Aku pun terdiam seketika, bertafakur. Dan duduk berbaring diatas sofa sambil senyum.
Aku pun fikir kenapa proposal aku yang lain tak sangkut...fikir punya fikir, aku ada jawapannya.
1.Sebab masa pitching panel tak faham dan aku pulak mengelabah sampai merapu yang bukan-bukan kot. 2.Kurang berkeyakinan. 3.sebab aku tak cantik kot...heheheheheh...ye laa sebab aku lelaki melayu terakhir.

Tapi masa aku pitching Ustazah Dari UK, aku teruja semacam,macam masuk hantu..he..he..mungkin saka aku masuk dalam diri aku kot...ish mana boleh lagu tu syirik tu..aku clean OK...masa tu aku langsung tak tengok kertas, penal suruh cakap, aku terus pitching sampai panel tu kata dah stop dah 15 minit dah ,aku cakap tanpa ada nohtah rupanya.(masa untuk pitching 10 minit je).

proposal yang lain..aku gagap-gagap..sebab tu fail(takut sebab tengok muka panel tak mesra alam heheheh)..sebab tu laa proposal aku yang lain tak sangkut...

mmmmm...aku rasa takat tu lah kot yang aku mampu coretkan buat kali ini..


bye..C U..

CUT TO




2 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin